Hantu Hentian Gua Tempurung

Hentian Gua Tempurung lebuh raya utara selatan antar ipoh dan Tapah kini tidak lagi begitu digemari untuk dijadikan tempat persinggahan.

Ini kerana ramai pengguna lebuh raya yang singgah disitu melalui kejadian yang menakutkan terutamanya diwaktu tengah malam. Dibawah ini ada satu kisah yang boleh kita kongsikan bersama. Jom layan...




Salam..

menda ni jadi kat aku & isteri baru lagi bulan lepas..19.06.2011 mlm....tiap2 sebulan sekali mmg aku akan balik kmpg isteri aku kat Chemor,perak...perjalanan pergi dr klang & balik dr perak mmg selalunye aku ambik kul 10 keatas sbb sejuk & kereta pun xbnyak...



nak di jadikan seram..hehehehe..,masa tarikh yg tertera dia atas,hari ahad malam,aku bertolak seperti biasa kul 10 mlm..aku siap bergurau ngan isteri suruh buang air kecil dulu sbb malas nak berhenti kat RNR..kebetulan isteri aku tgah megandung 7bulan anak sulung kami..mmg akan kerap kencing...



waktu dlm perjalanan..tetiba isteri aku nak terkucil..tak tahan katenye..kebetulan dlm 100meter ada perhentian Gua Tempurung,terus aku ambik side kiri tuk lunas kan air isteri ku..tp yg pelik.bila laluan nak masuk tu semcam jer..cam jauh nak ker parking kete..bini aku dah kata org takder pun bang,xper abg kan ada ujar ku sebagai suami yg bertanggungjawab..bukan apa kesian lak aku tgok dia nak tahan2 'air tu'...


setelah aku kata dlm hati la..ya allah,jauh nye nak kencing ni..mana parking ni..tup2 depan kami baru jumpa..setelah parking kete..mmg satu bijik kete pun xder kat situ..masa tu kul 12.30pagi....



tandas nye kene naik tngga menuju ke atas...aku suruh bini aku tggu bawah,biar aku naik..harapan aku,adalah org yg selalu pakai baju oren,bahagian pembersihan tu..bila dah kat ats..aku tgok sayup jer toilet tu..kaki aku melangkah nak gi,tp hati aku kata..xyah patah balik cr tempat lain..aku terpaku dok tgok jer toilet tu tp xbuat pape..smpai bini aku kat bawah jerit,ok tak bang toilet nye..dr situ baru aku trsedar...apa yg aku berdiri lama2 kat sini...



elok aku berpaling nak turun,kiranye xjadi la aku nak ke toilet tu..sbb xsedap hati..

waktu tu la aku terasa berpeluh,dada aku cam baru lepas berlari..xhenti berdegup.smpai turun tgga pun jadi xbetul..tercungap2 nafas aku..xtau kenapa..bini aku yg perasa bertanya kenapa..jom la kita gi tmpat lain kata ku ringkas..ketika tu baru ku terasa kenapa la aku masuk hentian sini..bodo tul aku..



jeng..jeng..jeng..ha baru nak masuk part seram nih....

ketika aku start enjin kete..isteri ku gi pntu belakang bahagian penumpang,nk ambik mnyak kapak dlm beg dia..elok aku lihat isteri ku..aku terperasan..kat belakang dia..ada satu pondok yg ada kat hentian nih..ada satu menda ni tgah duduk bersilang kaki ala2 model pompuan tgah tgok kami..badannya pulak bergoyang kiri & kanan cam main cak..cak..



dah la dada td xhenti lagi berdegup..aku terus kata kat isteri..syg,cari dlm kete tak leh ker..jap bang,ada sini,mana ntah mnyak nyer...terus aku tggi suare..ambik beg tu masuk dlm cepat!!!!....ngan muke terkejut dia ikut perintah..elok dia masuk tak sempat dia tutp pintu..aku terus tekan mnyak kuar dr situ..sekejap jer dah masuk highway..berbeza sebelum aku masuk td...bini aku terperasan tgan ku gigil smpai pemanduan aku jd xbetul..setelah ayat 3qul,ayat qursi aku baca baru la bertenang..bila dah kat hentian tapah baru la aku buka mulut...bini dgar tercengang xcakap pape...

esok nye cerita kat pak mentua aku..katenye pulak..semenjak kejadian tanah runtuh..hentian tu mmg jarang org guna..lagi2 waktu malam...

Sumber dari facebook



Admin: Bila agaknya pengarah filem kita nak buat cerita seram kat gua tempurung ni.