Pasir Pantai Telan Remaja

Percutian sebuah keluarga di pantai Pulau Rhode, Amerika Syarikat (AS) bertukar menjadi mimpi ngeri apabila salah seorang daripada anggota keluarga itu terperangkap dalam lubang pasir.



Menurut sebuah akhbar semalam, salah seorang anggota keluarga itu, James Boydden, 17, menggali pasir di pantai tanpa menyedari Ada rongga lubang sebelum dia disedut sedalam 2.44 meter. Adiknya, Andrew Dan bapanya, Ken, yang menyedari kejadian itu segera membantu James yang semakin tenggelam ke dalam lubang tersebut tetapi gagal untuk mengeluarkannya.

Bapanya menggali lubang itu selepas tubuh James disedut Dan berjaya menemui kepalanya yang sudah ditimbus. Kepala James kemudian dibersihkan oleh bapanya daripada pasir tetapi tubuh remaja itu masih tertimbus. Lebih 100 anggota bomba Dan petugas kecemasan bergegas menyelamatkan remaja itu yang terperangkap selama dua jam dalam lubang pasir.

Menceritakan pengalamannya, James berkata: "Ia bukan seperti konkrit. Saya tak boleh berdiri Dan melakukan banyak pergerakan. Pasir memasuki mulut Dan paru-paru saya. Karbon dioksida mula meracuni saya." Remaja itu bernafas dengan menggunakan tiub oksigen semasa kakitangan bomba melakukan usaha untuk menyelamatkannya. Selepas dikeluarkan, James dibawa ke sebuah hospital kerana mengalami hipotermia.