Peluru Dalam Kepala Selama 25 Tahun

Adrian Milton, seorang wartawan New York, tidak menyedari ada peluru bersarang di kepalanya selama 25 tahun. Selama itu, ia hidup normal tanpa merasa sakit. "Aneh sekali ada peluru di kepala saya dan saya tak menyedari sama sekali," katanya.



peluru itu kelihatan ketika ia mengalami kemalangan di rumahnya. Ia menjalani CAT Scan setelah pingsan akibat kepala yang terhantuk ketika melakukan pekerjaan rumah. Hasil pemeriksaan itu menunjukkan sesuatu yang aneh. Ada peluru di kepalanya.

lalu dia teringat kejadian 25 tahun dahulu ketika dua lelaki yang sedang asyik bertengkar berhampiranya, tiba tiba kepalanya terasa diketuk sesuatu lalu terjatuh dan terasa darah meleleh keluar dikepalanya. Disangkakan luka terjatuh, ia lalu mencuci lukanya setelah tiba dirumah dan tidak menyangka benjolan dikepalanya adalah sebutir peluru yang terbenam.

doktor memutuskan tidak akan mengeluarkan peluru dari kepala Milton. "Peluru itu sudah 25 tahun di sana, lingkungan luka lama yang ada cukup untuk menahannya," kata doktor tersebut.