Budak Putus Tangan Terkena Mesin Basuh

Malang memang tak berbau..antara kecuaian atau kecelakaan.Itulah yang menghantui perasaan seorang ibu apabila seorang kanak-kanak berusia 3 tahun Lewis Wrench putus dibahagian lengan tangan apabila dia membuka mesin basuh yang sedang membuat kitaran.

Budak Putus Tangan

Pada waktu itu Rachel,ibunya sedang berada diruang tamu apabila dikejutkan oleh teriakan anaknya.Ibu kepada empat orang anak itu mendapati tangan anaknya berlumuran darah dan tangan anaknya masih didalam mesin lantas memanggil jiran berdekatan untuk membantu dan meghantarnya ke Hospital Kanak-kanak Alder Hey di Liverpool tetapi doktor tidak dapat menyelamatkan lengan, yang koyak betul-betul di bawah bahunya.


"Darah ada di merata tempat dan amat mengerikan.Saya Tidak percaya dia boleh membuka pintu mesin basuh dengan mudah"ujar ibunyanya kesedihan.Mesin basuh itu yang disewa dari Majlis Wolverton dan dipasang oleh syarikat tempatan yang masih dirahsiakan kerana siasatan masih dijalankan oleh Standard Trading.

Kejadian itu berlaku pada 11 September iaitu seminggu selepas menyambut ulangtahun ke tiga kelahirannya.

"Lewis adalah seorang yang sangat berani,walaupun dia seorang yang kidal tetapi mampu menggunakan tangan kanannya dengan baik.Kami merancang untuk melakukan pembedahan bagi melengkapinya dengan tangan palsu."ujar ibunya.

Kawan-kawan dan keluarganya menganjurkan pungutan dana bagi membantunya