Sikap Disebalik Bentuk Gigi

Mungkin ada ramai orang yang kurang mengambil berat tentang penjagaan gigi.Penjagaan gigi yang kurang sempurna menyebabkan gigi mudah rosak dan seseorang akan hilang daya tarikannya.

Rahsia Sikap Disebalik Bentuk Gigi

Bayangkan, wajah manis bak madu. Memang tangkap lelehlah. Tiba-tiba tengok gigi, hancus! Rupanya rongak dan berkarat! Tak ke haru tu? Jadi, siapa cakap tak penting menjaga kebersihan gigi? Tapi tahukah anda bahawa gigi juga mampu merungkap rahsia peribadi diri? Wah! Ini yang menarik! jom kita baca saja artikel ni ye!


Jarang dan kecil;

Mereka yang memiliki bentuk gigi sebegini dikatakan suka menilai diri
orang lain. Pasti ada saja yang kena pada pandangan mata mereka. Tapi yang tak
syoknya, dia sibuk menilai orang lain tapi tak suka orang lain menilai atau
mengkritik dirinya! Tak patut! Selain itu, dia juga sukar mengalah! Tapi
kadangkala mengalah itu perlu. Apatah lagi kalau memang kamu yang
bersalah. Beralah sajalah!


Bersaiz sederhana dan rata;

Cantiknya gigi dia . Teratur sekali dipandang, macam gigi palsu pulak.
Tapi gigi original tau. Agaknya apakah kriteria mewakili bentuk gigi seperti ini?
Orang yang memiliki bentuk gigi sebegini adalah seorang yang baik hati
dan suka menolong. Bak kata orang, ringan tulanglah. Kalau ada yang minta
bantuan, pasti tak dikecewakan. Sebenarnya mereka ini ingin sentiasa
membahagiakan orang lain. Boleh juga mereka tumpang gembira. Untungnya dapat kawan/kekasih macam mereka ni kan?


Besar dan jarang;

Aduh! Rupanya orang yang bergigi besar dan agak jarang jaraknya antara
satu sama lain ini bersifat iri hati dengan kejayaan orang lain. Tak elok
macam tu. Itu kan dah rezeki mereka. Buat apa nak dengki. Menyakitkan hati kamu
saja. Lebih baik kamu belajar untuk terima kenyataan dan jangan asyik nak
berdengki. Selain itu, sifat negatif kamu juga, seorang yang keras
kepala. Mulalah tarik muncung 44 inci kalau tak diikuti kemahuan. Tapi awas,
mereka ini sanggup melakukan apa saja demi memastikan apa yang dikehendaki itu
diperolehi. Bahayanya! Sebagai kekasih/teman mereka, kamu harus
berbanyaklah bersabar dengan sikap mereka itu apatah lagi dengan sikap manja yang dibuat buat tu. Erk! Gelemannya!


Jongang dan kecil;

Mak oi! Jangan ingat semua orang yang gigi 'ke depan' tu tak cantik . Ada
juga yang masih kelihatan manis dan cantik. Apapun, apa pula maksud
pemilik bentuk gigi ini? Sekiranya giginya berbentuk agak jongang dan kecil,
bermakna dia masih lagi bertolak ansur dengan orang lain. Maknanya keras
kepalanya itu bertempat dan masih boleh dibawa berunding. Kata orang tu,
dalam keras ada lembutnya!


Jongang dan besar;

Fuyoo! Benteng pertahanan kena kuat dan kukuh. Banyaklah bersabar kalau
ada teman/kekasih seperti mereka ini. Menduga iman sungguh! Kamu haruslah
kena banyak bersabar dan tahan saja dengan mulut celupar mereka tu. Mereka
juga mudah mengeluh dan tak pernah puas hati dengan apa yang telah dimiliki.
Sikap itu ada positifnya kerana mereka mudah menempa kejayaan dan akan
sentiasa berusaha untuk menjadi yang terbaik. Selain itu, mereka ini
agresif orangnya dan ringan tulang!


Tidak tersusun;

Kadangkala tengok orangnya memang cantik. Tapi bila dia tersenyum menampakkan giginya yang tak begitu rata dan sekata, mengurangkan kecantikan yang dimilikinya itu. Namun kata orang, biarpun giginya tak cantik tapi hati budinya 'cantik'. Usah kerana tengok gigi tak cantik maka ingat perangai pun tak berapa cantik juga. Mereka ini merupakan teman bicara yang amat memahami. Tidak rugi menjadikan mereka ini sebagai tempat meluahkan hati kerana mereka sentiasa mendengar dan memberi nasihat. Mereka juga berpengetahuan luas biarpun sikapnya kebudak-budakan kadangkala merimaskan. Selain itu, mereka juga pandai membahagiakan orang lain


Seolah masuk ke dalam;

Bila diperhatikan, struktur giginya seolah 'ke dalam' sikit. Ia menandakan bahawa mereka seorang yang pemalu dan suka menyembunyikan sikap sebenar diri mereka tapi mereka agak pasif. Selalunya mereka ini bersikap pendiam dan tidak begitu pandai bergaul dengan orang lain. Selain itu, mereka juga cukup pandai menyimpan rahsia kecuali kepada orang yang benar-benar telah
meraih kepercayaan mereka.


Kecil dan tersusun;

Selalunya berwajah keanakan dan tampak semakin menarik dengan gigi yang kecil dan tersusun indah itu. Mereka yang memiliki gigi sebegini dikatakan suka menolong orang dan boleh dipercayai percakapan mereka. Aduhai! Beruntungnya mereka yang memiliki kekasih seperti ini kerana mereka seorang kekasih yang hebat!