Sungai Yang Suci Tapi Kotor

Pernah dengar tak Sungai Gangga di India??? Ni nak cerita sikit pasal sungai ini, memang ngeri dan menjijikan bila tengok keadaan sungai ini.

Sungai Kotor India


Sungai adalah tempat yang suci bagi masyarakat india di sekelilingnya. Upacara keagamaan selalu diadakan di sini. Paling penting, Upacara pengebumian turut dilakukan disungai tersebut dimana abu mayat yang telah dibakar akan ditabur kedalam sungai. Satu lagi, ada juga mayat yang tidak dibakar malah dibiarkan terapung dan menjadi busuk. Apa yang pelik kat sini, masyarakat India disana relax je bermandi-manda walaupun tahu sungai tersebut dicemari bangkai manusia. Mereka langsung tak rasa jijik pun. Jom lihat lain-lain gambar..









Harap-harap kaum india di malaysia tak mengamalkan budaya buang mayat dalam sungai macam kat atas tu. Apapun buang abu mayat dalam sungai tu biasa juga admin dengar.