Ibu Mati Mengejut Anak Terbiar Dalam Rumah

Seorang kanak-kanak perempuan berusia tiga tahun yang terkurung selama dua hari di dalam rumah berjaya mengharungi kehidupan dengan minum lebihan susu dan makanan selepas ibunya meninggal dunia secara tiba-tiba di rumah mereka di Wellington.



Keadaan tersebut hanya disedari jiran terdekat setelah keluarganya tidak dapat menghubungi ibu kanak-kanak itu, Lauren Silbery, 28 tahun yang meninggal dunia.

Menurut bapa saudaranya, Pete Silbery, kanak-kanak perempuan tersebut dapat membuka peti sejuk untuk mengambil makanan dan menenangkan dirinya dengan bermain anak patung beruang yang diberi nama 'Possum'.

"Kali terakhir kami menghubunginya (Lauren) ialah pada 19 Oktober lalu dan dua hari kemudian kami cuba menghubunginya lagi, namun tiada sebarang jawapan.

"Bimbang dengan keadaan tersebut, kami meminta jiran terdekatnya untuk pergi ke rumah Lauren bagi melihat apa yang berlaku," katanya.

Daripada pemerhatian jiran tersebut, dia mendapati Shylah berada di dalam rumah, namun ibunya tidak kelihatan, sekali gus menyebabkan keluarganya menghubungi polis.

Sejurus itu, polis datang ke rumah Lauren dan memujuk gadis kecil itu menarik meja kopi ke arah pintu untuk membukanya.

Selepas kejadian tersebut, Shylah dibawa ke hospital untuk mendapatkan rawatan akibat kekurangan air dan ruam lampin.

Sementara itu, pihak berkuasa masih menunggu hasil bedah siasat ke atas mayat Lauren. - Agensi.