Kerana Dimarah Suami Isteri Gantung Diri

Kerana terlalu kecewa dimarahi suami, seorang suri rumah bertindak menggantung diri, tetapi gagal apabila tergelincir ketika berdiri di atas kerusi dan akibatnya, dia kini menghadapi kesukaran bercakap selepas lehernya cedera dijerut kain.


Difahamkan, wanita berusia 29 tahun dan menetap di Kampung Baru Cina, Padang Tengku, di sini, mengambil keputusan nekad membunuh diri jam 9 malam kelmarin selepas terlalu kecewa dan sedih kerana dimarahi suami.

Bagaimanapun, cubaan ibu kepada dua anak lelaki itu menggantung dirinya pada kipas siling di rumahnya tidak menjadi apabila secara tiba-tiba, dia tergelincir daripada kerusi mengakibatkan lehernya cedera parah kerana dililit kain sari digunakannya itu.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Abdul Razak Hassan berkata, sebelum kejadian, suri rumah terbabit pulang lewat dari kedai runcit berdekatan dan dimarahi suaminya.

Menurutnya, siasatan awal mendapati suri rumah terbabit tidak bertengkar dengan suaminya sebaliknya hanya mendiamkan diri sambil menundukkan kepala sebelum masuk ke bilik.