Mayat Kena Kencing

United Nation Marine Corps menjalankan siasatan terhadap video yang menggemparkan yang baru sahaja di muat turun di You Tube semalam oleh The Pirates Copy. Video tersebut menunjukkan anggota Marin dengan lengkap berpakaian tentera membuang air kecil diatas mayat pejuang taliban yang terbunuh





Individu misteri yang memuat turun video tersebut berkata 4 anggota yang membuang air kecil pada mayat pejuang taliban tersebut adalah dari pasukan skuad sniper team 4 bersama anggota marin dari batalion ke 3 pasukan marin.

Didalam video tersebut juga menunjukkan anggota tentera terbabit berkata, " Semoga menjalani hari yang indah, kawan", sambil membuang air kecil keatas mayat pejuang taliban tersebut. Manakala seorang lagi anggota tentera berkata, "Keemasan seperti air pancut".

Bagaimanapun jurucakap pasukan marin, Kapten Kendra N. Hardesty berkata, "Kesahihan dan kebenaran video ini masih didalam siasatan. Video ini juga tidak menunjukkan sikap dan etika sebenar anggota marin didalam pasukan kami"

Beliau juga berkata, "Kami akan menjalankan siasatan secara terperinci terhadap video ini dan jika terbukti tindakan keras akan diambil terhadap tindakan anggota tersebut".