Dua Pertiga Penduduk Bumi Akan Mati

Satu hadis Rasulullah yang menyatakan tentang huru hara besar akan terjadi pada tengah malam pertengahan Ramadan, di mana akan menyebabkan semua orang terjaga dari tidurnya.



Hadis itu menggambarkan ada satu suara yang amat dahsyat akan kita dengari dari langit, bukan kiamat tetapi huru hara tersebut akan melenyapkan umat manusia di atas muka bumi ini sebanyak dua pertiga, yang tinggal hanya satu pertiga sahaja.

Menurut kajian Agensi Angkasa Kebangsaan Amerika Syarikat (NASA), pada 21 Disember 2012 satu planet yang dikenali Planet X akan melintasi bumi.

Adakah kita semua ini tergolong dalam satu pertiga itu? Adakah ia akan berlaku pada 2012? Peristiwa itu pasti akan berlaku mengikut hadis Rasulullah,

Hadis tersebut diriwayatkan daripada Nu’aim bin Hammad bahawa Rasulullah pernah bersabda : Bila telah muncul suara di bulan Ramadan, maka akan terjadi huru hara di bulan itu.

“Kami bertanya : Suara apakah, ya Rasulullah? Rasulullah menjawab : ‘ Suara keras’ di pertengahan bulan Ramadhan, pada malam Jumaat, akan muncul suara keras membangunkan orang tidur, manjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk, para gadis keluar dari pingitannya, pada malam Jumaat di tahun terjadinya banyak gempa.

‘Jika kalian melaksanakan solat Subuh pada hari Jumaat, masuklah kalian ke dalam rumah kalian, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang-lubangnya, dan selimutilah diri kalian, sumbatlah telinga kalian’.

‘Jika kalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada Allah dan ucapkanlah : Maha suci AlQuddus, Maha suci Al-Quddus,, Rabb kami Al-Quddus, kerana barang siapa melakukan hal itu akan selamat, tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu akan binasalah mereka’.